Recenzje

Zaful – jak z jakością? jak zamawiać? ile się czeka? – poradnik i moja historia

7 czerwca 2017

Dzień dobry Kochani w ten piękny, środowy poranek! Dzisiaj chciałabym Was zapytać jak często robicie zakupy online? Wybieracie raczej sklepy sieciówek, polskie butiki, a może zagraniczne strony? Ja ostatni raz na zakupach w sklepie stacjonarnym byłam ładnych parę miesięcy temu, a dlaczego? Dlatego, że odkryłam Aliexpress, na którym zamawiam gadżety oraz azjatyckie sklepy z ubraniami w tym Zaful, który obchodzi właśnie swoje trzecie urodziny i właśnie jemu chciałabym poświęcić ten wpis. Postaram się obalić mity i podzielić się z Wami konkretnymi doświadczeniami z zamawiania na tej stronie.

Pamiętacie jak kilka lat temu panował wielki szał na ubrania o wdzięcznej nazwie „Japan style”? Przeuroczo wyglądały na zdjęciach, prezentowane przez drobne Azjatki. Kosztowały grosze, dostawa trwała sto lat, a kiedy do nas przychodziły okazywało się, że to cieniutka szmatka z poliestru wielkością pasująca na średniego wzrostu lalkę. Kilka razy i ja się nacięłam, a że jestem słusznej budowy ubrania te nadawały się jedynie do kosza. I tak właśnie powstała obawa kupowania ciuchów w sklepach typu Zaful. A bo to fatalna jakość, jakaś dziwna rozmiarówka, a na dodatek ceny są już nieco wyższe niż w przypadku takiego japan style. I ja miałam małe obawy przed podjęciem współpracy z nimi, no bo przecież nie będę Wam pokazywać na blogu fatalnej jakości szmatek. Rozwiały się zaraz po otrzymaniu pierwszej przesyłki. Absolutnie niczym nie różnią się te ciuchy od ubrań z sieciówek! Wytrzymują dokładnie tyle samo prań, a są sporo tańsze. Zdjęcia oddają rzeczywistość w pełni, ryzyko jest więc takie same jak w przypadku zakupów w każdym innym sklepie online.

Co znajdziemy w Zaful?

Miliony ciuchów, strojów kąpielowych, dodatków, torebek, butów, biżuterii – wszystkiego czego potrzebuje każda fashionistka! Znajdziemy tam ubrania w każdym stylu, zgodne z najnowszymi trendami oraz te w klimatach retro. Przy dokonywaniu zakupów spędzam nawet kilkadziesiąt minut na przeglądaniu interesujących mnie kategorii. Wybór jest tak duży, że ciężko się zdecydować.

A jak z tą rozmiarówką?

Jeśli taki wysoki pulpecik jak ja nie ma większych problemów w znalezieniu pasujących ubrań, to Wy też nie będziecie mieli. Przy każdej rzeczy podane są dokładne wymiary, rozmiarówka również najczęściej jest szeroka. Warto zwrócić uwagę na tę tabelkę z centymetrami, bo jednak rozmiary bywają zaniżone. W Zaful mam jednak 2 problemy związane w wymiarami. Pierwszy to długości – niestety nadal są to produkty azjatyckie, ludzie tam są niżsi i czasem modelce sięga coś do kolan a mi ledwo za pupę. I tak przy swoich 175 cm wzrostu zamiast kilku sukienek mam tuniki, a zamiast tunik bluzki. Drugim problemem, który boli mnie bardziej są buty. Niestety tu rozmiarówka kończy się na rozmiarze 39, który odpowiada stopie o długości 25 cm. Przy rozmiarze 40/41 mogę jedynie pomarzyć o tych wszystkich cudeńkach.

Jak zamawiać? Ile się czeka na paczkę?

Zaful jest niezwykle intuicyjnym sklepem. Raz, dwa zakupy w koszyku, wpisujemy dane do wysyłki, płacimy kartą lub przez paypal i czekamy. Wysyłka powyżej 30$ jest darmowa w każde miejsce na świecie! Przysługuje nam również prawo do zwrotu towaru jeśli nie spełni naszych oczekiwań – mi to się jeszcze nie zdarzyło. Czas oczekiwania na paczkę wynosi u mnie zwykle 2-3 tygodnie. To chyba nie jest dużo biorąc pod uwagę, że pakunek idzie do nas z drugiego końca świata. Nie zdarzyło mi się jeszcze, abym musiała zapłacić cło za paczkę.

Moja historia z Zaful

Pierwszy raz zrobiłam u nich zakupy pod koniec zeszłorocznych wakacji. Nie mogę przestać do dziś. Potrzebuję stroju kąpielowego, swetra, jeansowej kurtki? – zaglądam do Zaful. I to wcale nie jest ściema związana z reklamą lub wymogami współpracy. Z resztą widzicie te ciuchy na blogu dosyć często. Czy można rozpoznać które pochodzą z „chińskiego sklepu”, które z lumpeksu, a które sieciówki? Ciężka to sprawa – nawet na żywo.


Mam nadzieję, ze rozwiałam Wasze obawy. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania – zapraszam do kontaktu 🙂

Post sponsorowany

16 komentarzy

  • Reply Sport to Pestka 7 czerwca 2017 at 19:41

    Nie znałam tej stronki. A zakupy robię różnie…czasami w sklepach stacjonarnych, a czasem przez Neta 🙂

    • Reply Marionetka Mody 8 czerwca 2017 at 08:46

      To warto się przyjrzeć 😉

  • Reply Karolina 8 czerwca 2017 at 09:25

    a co z cłem? czy trzeba płacić??

    • Reply Marionetka Mody 8 czerwca 2017 at 09:34

      Na żadnej paczce jeszcze nie miałam naliczonego cła, ani nawet konieczności składania deklaracji celnej, a bywały takie o wartości 80-100$. Często jednak zamówienie jest rozbite na kilka paczek o mniejszych wartościach, lub wpisana wartość jest specjalnie zaniżona, żeby urząd nie nałożył podatku.

      • Reply Karolina 8 czerwca 2017 at 10:07

        ok, super, dzięki za informację:)
        czyli rozumie, że żadnych problemów z wysyłkami nie było? bo czytałam już różne opinie, łącznie z takimi, że paczki nie docierają, a pieniądze ciężko odzyskać… a znalazłam parę fajnych rzeczy i zastanawiam się nad kupnem.

        • Reply Marionetka Mody 8 czerwca 2017 at 10:11

          Ja nie miałam z nimi żadnych problemów 🙂

          • Karolina 8 czerwca 2017 at 10:18

            w takim razie może spróbuję, dzięki!:)

  • Reply niki 23 czerwca 2017 at 13:03

    Hej dziewczyny, mam problem zamówiłam kilka rzeczy 12 maja. Zamówienie rozbili mi na dwie przesyłki i wysłali 17 oraz 23 maja. Dostałam wiadomość, że 30 i 31 Your shipment has been deliver to the postal operator of the country of destination, więc rozumiem, że są już w PL a od tego czasu ani nic nie dotarło ani status się nie zmienił. Na poczcie mówią, że nie mają takich przesyłek i w ogóle nie zajmują się paczkami o takich początkach LVS… Czy któraś z was miała podobną sytuację? Zapłaciłam za ubezpieczenie, czy w takim razie zwrócą mi pieniądze? Kontaktuję się z nimi, ale niestety ich odpowiedzi są bardzo wymijające.

    • Reply Marionetka Mody 23 czerwca 2017 at 13:07

      Hej, spokojnie, poczekaj jeszcze tydzień albo dwa. Ten status przesyłki o jakim piszesz widnieje bardzo długo.

  • Reply Ada 2 sierpnia 2017 at 16:33

    Jakie są koszty wysyłki poniżej 30 $, nie potrafię się zorientować czy nie przekroczy ona wartości mojego zamówienia:)

    • Reply Marionetka Mody 3 sierpnia 2017 at 08:18

      4,99$ dla standardowej wysyłki 🙂

  • Reply Kinga 3 września 2017 at 17:09

    Zastanawiam się jak ze zwrotami. Doczytałam, że mam na to 30 dni, ale w jaki sposób mam wysłać paczkę i ile to mnie kosztuje?

    • Reply Marionetka Mody 3 września 2017 at 19:11

      Ja jeszcze niczego nie zwracałam. Po prostu trzeba się z nimi skontaktować po otrzymaniu paczki, Ale doczytałam, że jeśli wina leży po ich stronie, bo wysłali złą rzecz, albo rozmiar to zwracają kasę też za wysyłkę w obie strony. Jeśli Ty źle zamówisz kolor/rozmiar to oddają tylko za rzecz, a koszty wysyłki pozostają po Twojej stronie. Jeśli rzecz Ci się po prostu nie podoba to na zwrot są tylko 3 dni i oddają kasę jedynie częściowo za produkt. Także niestety zwroty są mało opłacalne.

    • Reply Marionetka Mody 3 września 2017 at 19:12

      http://www.zaful.com/returns/?lkid=56114
      Tutaj więcej info

  • Reply Karolina 26 września 2017 at 23:01

    Czy trzeba płacić przelewem czy przy odbiorze? I czy w $ czy można w zł?

    • Reply Marionetka Mody 27 września 2017 at 08:29

      Ja zwykle we wszystkich zagranicznych sklepach płacę kartą – trzeba tylko sprawdzić czy Twoja karta ma odblokowane transakcje międzynarodowe i ustawić odpowiednie limity na płatności internetowe. Płacisz w dolarach, a Twój bank przewalutowuje to na złotówki według ustalonego przez siebie kursu. Także z konta płatność schodzi w zł. Przelewem jako takim nie można płacić, pobranie też nie jest możliwe. Jeśli jednak masz coś przeciw płatnościom kartą to załóż konto na PayPay, przelej tam pieniądze ze swojego konta w banku i płać przez PayPal.

    Leave a Reply